Στα χρονικά της μεγάλης οθόνης δεν μπορεί να υπάρχουν παρά μόνο ελάχιστες παραγωγές που να είναι πιο άτυχες απ’ το «Ο Άνθρωπος Που Σκότωσε Το Δον Κιχώτη». Πρόκειται για τη φιλότιμη προσπάθεια του Τέρι Γκίλιαμ να κάνει μια ταινία με βάση τις περιπέτειες του ήρωα του Θερβάντες.
Οι απόπειρες του Βρετανού σκηνοθέτη να γυρίσει μια σύγχρονη εκδοχή της ζωής του Δον Κιχώτη περιστοιχίστηκαν από τόσες καταστροφές, ώστε αναγκάστηκε να εγκαταλείψει εξ ολοκλήρου το σχέδιο και στη θέση του να γυρίσει ένα ντοκιμαντέρ, γι’ αυτό που ανακήρυξε ως «η ταινία που δεν ήθελε να γίνει».
Σκηνικά παρασύρθηκαν από πλημμύρες, ένας πρωταγωνιστής μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο νοσοκομείο, ενώ μηχανές μαχητικών αεροσκαφών κατέστρεψαν τις ηχογραφήσεις. Μετά από μία δεκαετία τέτοιων ατυχιών, φάνηκε πως ο Γκίλιαμ θα πραγματοποιούσε το όνειρό του: Ο ηθοποιός Ρόμπερτ Ντυβάλ υπέγραψε για τον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Ο Γκίλιαμ, λοιπόν, έπειτα από χρόνια με πικρές, νομικές διαμάχες και διαπληκτισμούς με ασφαλιστές, ανακοίνωσε, νωρίτερα φέτος, ότι θα ξεκινούσε επιτέλους να γυρνάει μια νέα εκδοχή της ταινίας. Και αυτή η προσπάθεια, όμως, απέτυχε, καθώς την παραμονή των πρώτων γυρισμάτων αποσύρθηκαν οι χρηματοδότες του!
«Τα οικονομικά κατέρρευσαν περίπου ενάμιση μήνα πριν», δήλωσε ο Τέρι Γκίλιαμ στο Variety. «Δε θα έπρεπε να είμαι εδώ. Το σχέδιο ήταν να γυρίζουμε το Δον Κιχώτη τώρα».
Ο 69χρονος σκηνοθέτης πλέον αναζητά απεγνωσμένα εκ νέου υποστήριξη, προκειμένου να αναστήσει την τύχη μιας ταινίας, η οποία θυμίζει τον Μάκβεθ –μία παραγωγή περικυκλωμένη από δεισιδαιμονίες και προκαταλήψεις για κατάρες και κακοτυχία.
Με το αυθεντικό στυλ του Τέρι Γκίλιαμ, η ταινία θα συνένωνε το μυθιστόρημα του Θερβάντες με τη σύγχρονη πραγματικότητα, αφηγούμενη την ιστορία ενός διαφημιστικού στελέχους του 21ου αιώνα, που ακούσια ταξιδεύει πίσω στο χρόνο, στην Ισπανία του 17ου αιώνα, όπου και συναντά το Δον Κιχώτη. Το ρόλο του διαφημιστή θα έπαιζε ο Γιούαν Μακ Γκρέγκορ, ενώ παλαιότερα το ρόλο είχε αναλάβει ο Τζόνι Ντεπ.
Η πίεση να βρεθούν νέοι χορηγοί θα γίνει όλο και μεγαλύτερη για τον Τέρι Γκίλιαμ, μετά την ανακοίνωση, νωρίτερα αυτό το καλοκαίρι, ότι η Warner Brothers και ο Τζόελ Σίλβερ θα κάνουν τη δική τους fast-track παραγωγή του Δον Κιχώτη.
Αντίθετα από τον Γκίλιαμ, ο οποίος δεν είχε ιδιαίτερη τύχη στο να πείσει τα μεγάλα στούντιο να επενδύσουν στο project του, η εκδοχή του Σίλβερ έγινε ανάρπαστη στη Warner Bros. Πρόκειται για μια παραγωγή η οποία είναι λιγότερη εκλεπτυσμένη απ’ την απόδοση του Γκίλιαμ, αλλά θυμίζει περισσότερο Γείρατες της Καραϊβικής, με μπόλικες ξιφομαχίες.
Ένα γρουσούζικο φιλμ: η κατάρα του Δον Κιχώτη;
Ένας σταρ αρρωσταίνει
Ο Γάλλος ηθοποιός Jean Rochefort πέρασε ένα χρόνο μαθαίνοντας αγγλικά, προκειμένου να παίξει το Δον Κιχώτη. Τελικά, πέταξε πίσω στη Γαλλία για επείγουσα ιατρική θεραπεία, μετά από πόνους στην πλάτη. Βαθμός καταστροφής 4/5
Στρατιωτική παρέμβαση
Το σκηνικό ήταν στημένο δίπλα σε μία στρατιωτική βάση, με αεροπλάνα να πετάνε συστηματικά από πάνω, καταστρέφοντας τον ήχο. Βαθμός καταστροφής 2/5
Το σκηνικό ήταν στημένο δίπλα σε μία στρατιωτική βάση, με αεροπλάνα να πετάνε συστηματικά από πάνω, καταστρέφοντας τον ήχο. Βαθμός καταστροφής 2/5
Πλημμύρες κάνουν το σκηνικό…ναυάγιο
Πλημμύρες-αστραπή σάρωσαν, από τη δεύτερη κιόλας μέρα, το σημείο που είχε κατασκηνώσει η ομάδα, καταστρέφοντας ζωτικής σημασίας εξοπλισμό και μεταβάλλοντας το χρώμα των γύρω λόφων.
Βαθμός καταστροφής 3/5
Εγκατάλειψη ταινίας
Ο Τέρι Γκίλιαμ αναγκάζεται να αφήσει κατά μέρος όλο το project και οι κινηματογραφικοί αστέρες του, συμπεριλαμβανομένου και του Τζόνι Ντεπ, πρέπει να βρουν άλλο τρόπο να γεμίσουν την ατζέντα τους.
Βαθμός καταστροφής 5/5
Πλημμύρες-αστραπή σάρωσαν, από τη δεύτερη κιόλας μέρα, το σημείο που είχε κατασκηνώσει η ομάδα, καταστρέφοντας ζωτικής σημασίας εξοπλισμό και μεταβάλλοντας το χρώμα των γύρω λόφων.
Βαθμός καταστροφής 3/5
Εγκατάλειψη ταινίας
Ο Τέρι Γκίλιαμ αναγκάζεται να αφήσει κατά μέρος όλο το project και οι κινηματογραφικοί αστέρες του, συμπεριλαμβανομένου και του Τζόνι Ντεπ, πρέπει να βρουν άλλο τρόπο να γεμίσουν την ατζέντα τους.
Βαθμός καταστροφής 5/5
Πηγή: «The Independent»Επιμέλεια: Τζένη Τσιροπούλου
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου