Change Text Size
Small Medium Large Larger Largest

7/10/10

Νέα παγκόσμια μόδα: Desing φέρετρα με... στυλ

Για το στερνό... «όχημα» εταιρείες προτείνουν λύσεις οικολογικές, φουτουριστικές και πολύχρωμες

ΛΟΝΔΙΝΟ Μπορεί για κάποιους τα φέρετρα να είναι μακάβριο θέαμα, για άλλους όμως αποτελούν αφορμή για έκφραση της δημιουργικότητάς τους. Και επειδή είναι η τελευταία αγορά που πρόκειται να κάνει κανείς,


ή μάλλον να κάνουν άλλοι για εκείνον, όλο και περισσότεροι σχεδιαστές εκτιμούν ότι «πρέπει να είναι εφάμιλλα ενός έργου τέχνης».Ετσι, τα φέρετρα με... στυλ είναι μια νέα παγκόσμια μόδα στον χώρο του design. 



Η δανέζικη εταιρεία Jacob Jensen Design, διάσημη για τον σχεδιασμό ειδών βιομηχανικού και οικιακού εξοπλισμού, τηλεφώνων, ρολογιών και γυαλιών, δημιούργησε τη σειρά φερέτρων Diamant. 





Κατασκευασμένα από κόντρα πλακέ νορβηγικής σημύδας, έχουν σχήμα που θυμίζει διαμάντι και διατίθενται με λευκό ή μαύρο φινίρισμα. Μέχρι στιγμής έχουν δημιουργηθεί 75 πρωτότυπα, όλα λαξευμένα στο χέρι και συναρμολογημένα από τοπικούς μαραγκούς. 




Στο εσωτερικό τους διαθέτουν επένδυση από οργανικό βαμβάκι, η οποία απεικονίζει πεταλούδες και ένα ηλιοβασίλεμα, μοτίβο που, όπως λέει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Τιμ Γένσεν«συμβολίζει το ξεκίνημα ενός νέου ταξιδιού».




Δεν είναι η μοναδική περίπτωση. Στη Βρετανία η εταιρεία Colourful Coffins («πολύχρωμα φέρετρα») δικαιώνει το όνομά της σχεδιάζοντας φέρετρα με χαρούμενα μοτίβα και χρώματα. Μάλιστα στην ιστοσελίδα της (http://www. colourfulcoffins.com/) δίνει τη δυνατότητα στον υποψήφιο πελάτη ή στους οικείους του νεκρού να σχεδιάσουν το «δικό τους φέρετρο». 




Στην Αυστραλία η εταιρεία LifeΑrt από το 2004 «τιμά τη ζωή και τον θάνατο», όπως λέει, προσφέροντας στους πελάτες της φέρετρα φιλικά προς το περιβάλλον. Τα «πράσινα» φέρετρα είναι πολύ της μόδας. «Σεβόμαστε τη γη, διαμορφώνουμε το μέλλον» είναι το σλόγκαν της βρετανικής φερετροποιίας Εcopod, η οποία σχεδιάζει φουτουριστικά φέρετρα από ανακυκλωμένο χαρτί. 


Στη Γερμανία 
«πρωτότυπα σχέδια και διαχρονική κομψότητα» υπόσχεται η εταιρεία UΟΝΟ, με φέρετρα κατασκευασμένα από φυσικές ίνες και λούστρο με βάση το νερό για να είναι βιοδιασπώμενα. 



«Είναι σημαντικό να διατηρήσουμε το σχεδιαστικό DΝΑ του φερέτρου, δηλαδή να παραμείνει οικείο. Η αγορά φερέτρου σπάνια είναι αυθόρμητη. Οι περισσότεροι θα το αγοράσουν όταν το χρειαστούν» τονίζει ο κ. Γένσεν της Jacob Jensen Design, ο οποίος διαδέχθηκε τον πατέρα του στα ηνία της εταιρείας το 1990. 




Το σχήμα «διαμάντι», όπως λέει, είναι ένα ποιητικό σύμβολο της αιωνιότητας, της αγνότητας και της ανύψωσης. «Θέλαμε ένα φέρετρο που να σέβεται τον νεκρό και να είναι καλαίσθητο. Ρωτήστε τον εαυτό σας:Θα το αγοράζατε για εσάς;» καταλήγει με ένα μάλλον μακάβριο ερώτημα ο κ. Γένσεν. 


ΠΗΓΗ:  tovima.gr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...