Ένα αεροσκάφος αόρατο στα ραντάρ, καθώς δεν διαθέτει πτερύγια, αλλά ειδικά ακροφύσια κατεύθυνσης, κατασκεύασαν Βρετανοί. Έκανε πριν λίγες ημέρες την παρθενική του πτήση που στέφθηκε από απόλυτη επιτυχία....
Ο "Δαίμονας" πετά χωρίς φτερά. Τουλάχιστον χωρίς τα μηχανικά φτερά και τα παραδοσιακά, κινητά μέρη τους τα οποία διαθέτουν τα συμβατικά αεροσκάφη.
Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό, μη επανδρωμένο αεροσκάφος που κατασκεύασαν Βρετανοί μηχανικοί των πανεπιστημίων του Μάντσεστερ και του Κράνφιλντ σε συνεργασία με την εταιρεία αεροδιαστημικών συστημάτων ΒΑΕ.
Η παρθενική πτήση του, μόλις πριν λίγες ημέρες, στέφθηκε με επιτυχία και σύμφωνα με τον επικεφαλής του προγράμματος καθηγητή John Fielding "το να πετά ένα αεροσκάφος χωρίς συμβατικά πτερύγια είναι ένα τεράστιο επίτευγμα".
Στην πραγματικότητα φτερά και άτρακτος αποτελούν στη συγκεκριμένη περίπτωση ένα ενιαίο, αδιάσπαστο σύνολο και όχι δύο ξεχωριστά μέρη.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά για το αεροσκάφος, διαθέτει ένα πρωτοποριακό σύστημα ελέγχου πτήσης. Βασίζεται σε ένα πλέγμα μηχανισμών, κυρίως σε μικρά ακροφύσια, που είναι τοποθετημένα κατά μήκος των πτερυγίων και παρέχουν την απαραίτητη αεροδυναμική.
Επίσης ειδικοί αλγόριθμοι προσαρμόζουν την πορεία του αεροπλάνου ανάλογα με την κατεύθυνση του ανέμου.
Το σχήμα του, με ελάχιστες γωνίες και κενά, μειώνει την ανίχνευσή του από τα ραντάρ και ως εκ τούτου έχει εξαιρετικές stealth ιδιότητες, κάτι που του επιτρέπει να διαπερνά αθέατο τις εχθρικές άμυνες.
Ωστόσο, σύμφωνα με τους κατασκευαστές του, τα οφέλη από την ανάπτυξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας θα είναι πολλά όχι μόνο για τα στρατιωτικά αλλά και για τα επιβατηγά αεροσκάφη αφού η μείωση των κινητών, ηλεκτρικών μερών θα μειώσει αντιστοίχως και το κόστος των καυσίμων και γενικότερα το κόστος συντήρησης των αεροσκαφών.
Ο "Δαίμονας" πετά χωρίς φτερά. Τουλάχιστον χωρίς τα μηχανικά φτερά και τα παραδοσιακά, κινητά μέρη τους τα οποία διαθέτουν τα συμβατικά αεροσκάφη.
Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό, μη επανδρωμένο αεροσκάφος που κατασκεύασαν Βρετανοί μηχανικοί των πανεπιστημίων του Μάντσεστερ και του Κράνφιλντ σε συνεργασία με την εταιρεία αεροδιαστημικών συστημάτων ΒΑΕ.
Η παρθενική πτήση του, μόλις πριν λίγες ημέρες, στέφθηκε με επιτυχία και σύμφωνα με τον επικεφαλής του προγράμματος καθηγητή John Fielding "το να πετά ένα αεροσκάφος χωρίς συμβατικά πτερύγια είναι ένα τεράστιο επίτευγμα".
Στην πραγματικότητα φτερά και άτρακτος αποτελούν στη συγκεκριμένη περίπτωση ένα ενιαίο, αδιάσπαστο σύνολο και όχι δύο ξεχωριστά μέρη.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά για το αεροσκάφος, διαθέτει ένα πρωτοποριακό σύστημα ελέγχου πτήσης. Βασίζεται σε ένα πλέγμα μηχανισμών, κυρίως σε μικρά ακροφύσια, που είναι τοποθετημένα κατά μήκος των πτερυγίων και παρέχουν την απαραίτητη αεροδυναμική.
Επίσης ειδικοί αλγόριθμοι προσαρμόζουν την πορεία του αεροπλάνου ανάλογα με την κατεύθυνση του ανέμου.
Το σχήμα του, με ελάχιστες γωνίες και κενά, μειώνει την ανίχνευσή του από τα ραντάρ και ως εκ τούτου έχει εξαιρετικές stealth ιδιότητες, κάτι που του επιτρέπει να διαπερνά αθέατο τις εχθρικές άμυνες.
Ωστόσο, σύμφωνα με τους κατασκευαστές του, τα οφέλη από την ανάπτυξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας θα είναι πολλά όχι μόνο για τα στρατιωτικά αλλά και για τα επιβατηγά αεροσκάφη αφού η μείωση των κινητών, ηλεκτρικών μερών θα μειώσει αντιστοίχως και το κόστος των καυσίμων και γενικότερα το κόστος συντήρησης των αεροσκαφών.
ΠΗΓΗ: antidimos
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου